Free counter and web stats

Wednesday, September 2, 2009

BLOG RASUL MELAYU

Cuba anda ke LINK ini http://messengerofgodtoday.blogspot.com/
Anda Baca apa yang dia tulis.

ANTARA YANG SAYA COPY DARI BLOG DIA

"Rujuk Kitab Suci Al Quran, Surah Al Ahzab, ayat 40;

'Muhammad itu sekali-kali bukanlah bapak dari seorang laki-laki di antara kamu. Tetapi dia adalah rasulullah dan penutup nabi-nabi. Dan adalah Allah Maha Mengetahui segala sesuatu.'

Mengikut keterangan ayat-ayat Tuhan yang tersebut di atas, Muhammad itu sekali-kali bukanlah bapak dari seorang laki-laki di antara kamu. Maksudnya ialah Muhammad itu bukan penghulu segala Nabi. Kerana para Nabi itu adalah laki-laki atau pemimpin. Tetapi dia adalah salah seorang daripada rasul-rasul Allah dan penutup nabi-nabi bukannya penutup rasul-rasul. Allah-lah yang lebih mengetahui tentang segala sesuatu daripada manusia itu. Bererti Muhammad itu bukanlah penutup rasul-rasul. Ia adalah penutup Nabi-Nabi. Pengertian penutup nabi-nabi itu pula adalah kesempurnaan kitab suci Al Quran. Yang mana di surah lain di dalam Al Quran ada mengatakan bahawa Muhammad itu adalah salah seorang di antara yang memberi peringatan iaitu rasul."

3 comments:

Unknown said...

Itulah ..bila orang yg tak berilmu tafsir mentafsirkan al-Quran..Bukan sahaja sesat tpi menyesatkan. Inilah orang yg sombong dan tidak mahu belajar dgn ilmuan atau ulamak yg muktabar. Mereka wajib diperangi bukan dilindungi!

zaujatul solehah said...

salam, sy pernah tgk video die ni dulu, mmg dpt memesongkan aqidah..dahla ckp bab agama main hentam n siap mempersendakan agama...Ya ALLAH, peliharalah negara kami,kurniakanlah kami pemimpin y beragama & alim ulama spy wabak2 pemesongan aqidah ini dpt dihapuskan sama sekali..TAKBIR!

Rozaimy Baharuddin said...

mamat yg mengaku Rasul tu memang biol.

dia kena tahu beza antara rasul dan nabi. Tu la masa ustaz/ustazah ajar kat kelas monteng.

Seorang Rasul adalah juga seorang nabi. Rasul ditugaskan menyebarkan ajaran kepada semua umat manusia.

Nabi pulak, hanya berdakwah utk kaumnya sahaja, so Nabi tidak semestinya RASUL, tetapi RASUL dah sure NABI

KALAU nabi muhamamad adalah nabi TERAKHIR, maka tiada le RASUL lagi.

So macam mana dia boleh jadi RASUL, sebab Allah dah kata Nabi Muhammad nabi yg terakhir.