Free counter and web stats

Saturday, June 27, 2009

TUJUH TAHUN BERLALU

TUJUH TAHUN BERLALU
Tujuh tahun Cuma masa
Tidak perlu dikenangan lagi 厖kerana ego
Menafikan segala janji厖.walaupun bersumpah
Nama Allah diperkecil厖.mengapa?
Dosa tidak perlu ditebus厖.bila terasa kaya

Tujuh Tahun Berlalu
Cuma tinggal dosa
Kerana kita berbeza status
Mungkin kerana kita lupa menilai diri
Atau mungkin kita mengikut nafsu
Yang nyata kita tidak bersua dan berbicara dewasa
Yang perlu diadili pihak ketiga厖?

Kedegilanmu membawa bencana
Maruah keluarga digadaikan
Aku yang bersalah kerana berkasar bahasa
Ugutan bagi memulihkan kekusutan
Kerana rindu dendam厖?.
Akhirnya aku yang menjadi mangsa
Aku disalahkan jua

Dara bukan ukuran duniawi moden
Aplikasi atau gajet yang boleh ke neraka
Bukan perkara besar yang menakutkan
Kerana manusia kini pentingkan harta
Adat tunjang utama
Bukankah agama??

Tujuh Tahun Berlalu
Dalam semak rimba
Dilautan biru
Di gunung ganang
Belukar dan rimba
Dalam panggung asmara
Di atas kendreaan beroda
Bersama kelajuan keretapi dan bas ekspres
Loteng hotel
Di tangga
Di Aparment sederhana
Di hotel di serata Malaysia
Malah diluar negara
Di mana saja厖.semua kerana cinta
Kita bagai pelakun,juru kamera ,pengarah dan penerbit
Kini sudah terlupa

Tujuh Tahun Berlalu
Kita melafaskan ikrar cinta
Dipuncak gunung
Di menara Komtar
Di Jambatan ketiga dunia
Di Manara Kuala Lumpur
Bersumpah dengan nama Allah Yang Maha Besar
Tapi kau perkecilkan厖厖kenapa?

Tujuh Tahun Berlalu
Kita banyak melakukan dosa
Kurang pahala
Kita bersolat bersama memohon doa
Agar kejayaan di puncak menara
Di Masjid negeri
Masjid bukit bendera
Masjid terapung
Kini aku Cuma mengharapkan balasan pahala
Bukan dari seorang guru berkerjaya
Kerana aku ditengking厖.
Bukan awak sahaja yang berjasa
Jangan dikenang kisah lama

Mana mungkin bagi aku yang selalu menghitung dosa bersama
Mana mungkin bagiku yang menjadi penzina
Mana mungkin bagi yang mengorbankan hati dan banyak jiwa?.
Tapi pasti bagimu yang mengejar STATUS DUNIA
Yang utamakan adat dari mendaulatkan agama?

Tujuh tahun berlalu
Aku yang disalahkan
Aku menagih cinta guru
Aku menanti ucapan rindu
Aku tidor dikaki lima
Aku berjalan kaki
Aku mabuk

BERDOSA AKU
Kerana ugutan video lucah kita
Kerana ugutan gambar bogel kita
Menceritakan pekara benar pada keluarga
Namamu aku maki hamun
Wei babi,haram jadah,celaka?.
Aku jualkan kau sebagai sundal
Aku geram
Geram
Geram
Marah
KERANA aku di perlekehkan dan dipersenda
Menagih janji untuk berkata,berbicara,bersms
Malah bersua厖厖.Cuma janji dusta?

Tujuh tahun berlalu
Demi Allah bukan niat ku
Malah tidak terlintas untuk melakukannya
Aku Cuma mahu kau tunduk dan kembali terjalin
KERANA KAU YANG AMAT KU CINTA厖厖?

Tujuh Tahun Berlalu
Aku Cuma mampu menjadi pendosa
Aku Cuma mampu mengeluarkan airmata
Segala rayuanku Cuma sia-sia

DUNIA厖
Adilkan kisah benar ini?.
Berdosa atau bersalahkah aku?
Kerana dihalau dari hidupnya?.
Aku dipaksa mengirimkan SALAM TERAKHIR

abghalim
24hb mac 2009
21:40

0 comments: